Personal branding czy to dla Ciebie?

Na początek krótko czym jest personal branding? W najprostszych słowach jest, to budowanie wizerunku osoby. Może ono dotyczyć wizerunku specjalisty, osoby godnej zaufania czy dobrego przyszłego pracownika. Pojęcie to możemy rozpatrywać w makro, jaki i w mikro skali. Dobre praktyki personal brandingu znajda zastosowanie, gdy prowadzisz drobny biznes, lub masz aspirację do stania się topowym youtuberem.

Kroki do sukcesu personal brandingu

Tak kroki, bo tak naprawdę personal branding to droga, dzięki której możesz dotrzeć do wyznaczonego sobie celu. Dlatego zaczynimy pierwszego kroku…

(Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę).

Personal branding – Krok 0 poznaj siebie.

Zanim zaczniesz inwestować czas i fundusze w personal branding zrób rzetelną analizę SWOT lub dowolna inną. Tak, abyś w każdej chwili był w stanie odpowiedzieć, dlaczego chcesz budować swój wizerunek? Co masz do zaproponowania? Co wyróżni cię na tle innych? Jaki obecnie masz wizerunek? Szczerze to zastanów się, kim tak naprawdę jesteś.

Personal branding – Krok pierwszy czas na plany

Wiesz już kim jesteś i co jesteś wstanie dać innym? Dobrze zastanów się teraz, gdzie się tym pochwalisz. Tak Personal branding wiąże się z zaprezentowaniem siebie innym. Dlatego warto, abyś wybrał medium, za pomocą którego wyeksponujesz swoje zalety i zatuszujesz pewne niedoskonałości. Jeśli wolisz pisać niż mówić, zacznij od bloga mediów społecznościowych twitter może być stworzony dla Ciebie. Może jednak to, co robisz wygląda po prostu pięknie lub intrygująco no to cyk fotka na Insta. W drugą stronę nie pchaj się do radia, jeśli nie umiesz ubierać swych myśli w słowa szybkie i eleganckie.

Personal branding – Krok drugi droga jest prosta, póki nie skręca

Czy wiesz, co oznacza pojęcie „dysonans poznawczy”? Zalecam, byś się z nim zapoznał i tak prowadził swój przekaz. By żaden z twych odbiorców go nie doświadczył. Unikaj wszystkich działań, które sprawiają, że budowany przez ciebie wizerunek staje się niejednoznaczny. Dlatego unikaj każdej sytuacji, którą zaprzeczasz własnym słowom lub deklaracjom. Pamiętaj, każda taką sytuacją jest jak ziarno niepewności, które z czasem wykiełkuje.

Personal branding – Krok „ostatni” nigdy nie spoczywaj na laurach

Budowa wizerunku lub ładnie z angielskiego Personal branding to proces ciągły. Nie można łudzić się, że raz zdobyta pozycja lidera, specjalisty, mistrza utrzyma się bez dalszych starań. W każdej chwili ktoś nowy może chcieć zdobyć twoje miejsce, twoja dziedzina przejdzie dynamiczne zmiany, w których będziesz musiał się odnaleźć (nie zawsze ty będziesz ich liderem) lub po prostu coś się sknoci. Gdzieś znajdzie się rysa na wizerunku potem kolejna. Bez twych ciągłych reakcji, z czasem cały zbudowany przez ciebie wizerunek może po prostu być interesujący.