Własny sklep internetowy kontra inne rozwiązania

Każdy sprzedawca szuka miejsca na swe towary. Tak było od zawsze. Karawany kupców przemierzały najdziksze ostępy, aby tylko znaleźć idealnych odbiorców dla ich towarów. Czasy się zmieniły. Wraz z nimi świat stał się niezwykle rozległy. To za sprawa Internetu. On sprawił wrażenie, że mamy dostęp do całej wiedzy, każdego miejsca i wszystkich możliwości, jakie daje nam świat. Dla użytkownika może i tak jest jednak dla sprzedawcy? Dla nich to miejsce zostało ograniczone, właściwe do 10 pierwszych wyników wyszukiwania dalej rzadko kto zagląda. Żeby mieć jakąś szanse, musisz zawitać ze swoją ofertą do Internetu. W tym celu maż kilka możliwości, o których powiem niżej.

Zalety i wady sklepów internetowych

Nie wiem, czy pierwszym, o czym pomyślałeś, było od razu tworzenie sklepu internetowego. Sklep internetowy nie zawsze jest optymalnym rozwiązaniem. Jednak warto rozważyć, jakie są jego zalety a jakie wady:

Zalety własnego sklepu internetowego

  • Różne źródeł ruchu — do sklepu internetowego może prowadzić ruch z wielu różnych miejsc: wyniki wyszukiwania, reklamy w Google, Social Media, linki z kampanie e-mail i wiele innych:
  • Koszty utrzymania – jeśli nie jest to przypadek sklepu na abonament. To po stworzeniu sklepu kosztami będą: koszt domeny, koszt serwera, prowizja formy płatności:
  • Własna wizja rozwoju – tym co będzie ograniczać rozwój twojego sklepu, jest twoja wyobraźnia i możliwości techniczne. Wszystko inne, będzie na twych zasadach.
  • Niezależność – to twój sklep ty ustalasz możliwe formy płatności wysoki ceny. Nie musisz prosić o wsparcie, edycje, udostępnienie zasobów. Nikt nie usunie go za niezgodność z regulaminem.
  • Wiele form reklamy – mnogość rozwiązań i ich precyzja jest tak duża, że możesz dzięki reklamom trawić do każdego lub do bardzo precyzyjnie wybranej grupy np. osób interesujących się muzyką jazz.

Wady własnego sklepu internetowego

  • Cena – sklep internetowy to inwestycja często od kilkuset złotych (nie polecam, nic z tego dobrego nie będzie) do … właściwie nie ma górnej granicy ceny. Wszystko zależy od indywidualnej wyceny;
  • Konieczność Marketingu – Jeśli nie masz towaru niezwykle niszowego i jesteś jedynym sprzedawcą. To w zasadzie bez poniesienia nakładów na reklamy prawdopodobnie nikt nie trafi na twój sklep.
  • Wymaga techniczne – Sama obsługa z reguł nie sprawia problemów, jednak stworzenie sklepu internetowego to inna bajka. Masz do wyboru dwie możliwości albo spędzić wiele godzin/dni nad szukaniem wiedzy i wykonaniu sklepu lub zaufać specjaliście.

Alternatywy dla sklepu internetowego

Przejdźmy zatem do alternatyw. Alternatywnych rodzajów sprzedaży jest kilka. My skupmy się na tych najbardziej popularnych. Bo raczej już się z nimi drogi czytelniku zetknąłeś, maże korzystałeś. Pierwszą myślą reguły jest Allegro, Ebay może egzotyczne Aliexpress. Jednym słowem serwisy aukcyjne. Druga z omawianych możliwości bezie prowadzenie sprzedaży na podstawie media społecznością głównie przez Facebook.

Coś o serwisach aukcyjnych

Zalety serwisów aukcyjnych:

  • Cena wejścia – bardzo często, aby zacząć sprzedawać wystarczy założyć konto i wystawić produkty.
  • Nie potrzeba marketingu – jeśli dobrze skonfigurowałeś nazwy i kategorie masz ogromną szansę, że ktoś zainteresowany trafi na twoją ofertę.
  • Przejrzyste zasady kupna i sprzedaży

Wady serwisów aukcyjnych:

  • Prowizja od każdej transakcji
  • Wymogi przestrzegania regulaminu pod karą usunięcia konta
  • Bardzo silna konkurencja i rywalizacja najniższymi stawkami
  • Marketing ograniczony do form wybranych przez serwis aukcyjny
  • Rozwój sklepu zależny od zmian w serwisie aukcyjnym

Może sprzedaż w socjal mediach?

Zalety sprzedaży w socjal mediach

  • Spersonalizowany marketing i sprzedaż bezpośrednia
  • Możliwość zbudowania aktywnych i wiernych konsumentów
  • Często konto jest darmowe.
  • Precyzyjne formy reklamowe

Wady sprzedaży w socjal mediach

  • Ograniczenia zasięgów
  • Rozwój sklepu zależny od zmian w stronie
  • Konieczność przestrzegania regulaminu
  • Bardzo silna konkurencja pośrednia oraz niewielkie okresy skupiania uwagi konsumenta