Czy kursy Google to kwiatek u kożucha marketingowca?

Na wstępie należy zaznaczyć, że pojęcie „kursy Google” może odnosić się zarówno do oficjalnych kursów udostępnionych przez Google na takich platformach jak: Google Internetowe Rewolucje, Grow with Google czy Google Skillskop. Odrębnym tematem są kursy korzystania z możliwości Google oferowanie przez agencje marketingowe lub specjalistów. W poniższym artykule skupie się na pierwszej wymienionej grupie.

Czym jest Grow with Google

To inicjatywa Google, której celem jest wsparcie rozwoju. Skierowana jest głównie do osób prywatnych i małego biznesu. Co prawna na niej samej nie znajduje się kursy. Jednak jest miejscem, które systematyzuje wszystkie możliwości, jakie dają poszczególne platformy Google. Dzieląc je na 8 profili. Między innymi znajdziemy sekcje rozwój osobisty, biznes, startup, programiści android. Każda w każdej z sekcji znajdują się odniesienia do przydatnych konkretnych platform i kursów.

Google Digital Workshop – Internetowe Rewolucje Google

Powiem pięknym sloganem „to inicjatywa Google, dzięki której biedzisz mógł zdobyć nowe umiejętności”. Kluczowym kursem są podstawy marketingu internetowego. Kurs Google zakończony oficjalnym certyfikatem. Stanowi on wprowadzenie w świat marketingu internetowego oraz przedstawia poszczególne możliwości Google. W liczbach 40 godzin darmowych materiałów. W wersji polskiej na platformowe Internetowe Rewolucje Google znajdziesz łącznie 25 kursów o różnej tematyce. Niestety występują pewne znaczące różnice pomiędzy Polską wersja a tą oficjalną. W Google Digital Workshop dostępnych jest 146 kursów. Jednak jak się dobrze domyślasz w języku angielskim. Co może stanowić pewien problem. Nie wszystkie materiały da się w szybki sposób przetłumaczyć za pomocą translatora. Oraz możesz mieć słuszną obawę o istotne zmiany w treści merytorycznej.

Konkretne wiedza dzięki – Skillshop

Na koniec najbardziej konkretne z omawianych platform. Skillshop Google powstał z myślą przekazania konkretnych informacji na temat narzędzi Google. Dużym plusem jest ilość kursów dostępnych w języku polskim. Jednak i tu znajdą się ciekawe pozycje jedynie w języku angielskim. Dla przykładu kurs Google My Buisness. Po ukończeniu cześć kursów możesz zyskać oficjalny certyfikat. Kursy, które znajdziesz na w Skillshop i warto je wymienić to:

  • Kursy Google ads – w sieci wyszukiwania, w sieci reklamowej, reklamy produktowe, reklamy wideo w Google Ads
  • Kurs Google analytics
  • Kursy google Marketing Platform – Display & Video 360, Serch Ads 360, Campaign Manager

Czy warto zainwestować w kursy Google

Po przebrnięciu przez cześć z nich z bólem serca muszę powiedzieć, że skierowane są one głównie do osób początkujących. W większości przypadków skupują się na ogólnych informacjach i zapoznaniu z wiedzą merytoryczna z wybranego tematu. Co oczywiście jest na wielki plus jednak Tylko w przypadku gdy brak ci podstawowej wiedzy. Osobiście brakuje mi w nich praktycznej wiedzy lub pogłębienie niektórych tematów. Ponieważ w cześć przypadków autentycznie możesz pozostać z myślą, że dalej nie wiesz jak właściwie powinnaś zacząć. Oczywiście nie będę teraz ich demonizować i mówił, że to strata czasu. Ponieważ tak nie jest. Darmowe kursy Google są dobrym startem. Dobrze pokazują podstawy i przy odrobinie dobrej woli będziesz w stanie zrozumieć, w których obszarach warto poszerzać wiedzę a w których nie.